Práca, zamestnanie... Aká práca, taká pláca... Aká hlava, taká práca... Budúcnosť a plán ŽivnostníkZamestnanecMajiteľPráca na doma
Hospodárska krízaPeniazeAko zarobiť peniaze?Práca doma

Najnovšie komentáre digi-foto

Zarábanie cez internet

Zárobok na internete - ako zarobiť peniaze?

Ako sa dá zarobiť cez internet? A dá sa to? V tomto pomerne dlhom článku nájdete prehľad možností. Hneď na úvod by som rád zdôraznil: Na internete sa dá zarábať dlhodobo tak, že spôsobíte, aby zarobil niekto iný.

Zárobok cez internet? Ach! Koľko spamov na tú tému som už vymazal. Koľko je podvodných webov je napísaných o tom, že zarobiť cez internet je možné a jednoduché. No ak ste sa lepšie pozreli na podmienky, alebo na podrobnosti, vždy ste narazili na nejaký háčik, ktorý v tom bol. No a hlavne - väčšina ponúk bola zo zahraničia. Neznalosť jazyka neospravedlňuje. No ak chcete zarábať cez internet, väčšinový jazyk je veľkou výhodou. Nemčina, angličtina… Znalosť týchto jazykov otvára dvere.

Ale zostaňme pekne "na zemi", v Slovenčine. Ak viete po anglicky, asi zarobíte násobky toho, čo v našich lokálnych podmienkach. No tento web píšem skôr pre ľudí, ktorí nemajú priveľa skúseností, hľadajú si prácu a možno ani nevedia jazyky.

Áno, dá sa zarobiť na internete. Dokonca spôsobov ako na to je pomerne veľa. Ani všetky nespomeniem. To by bol materiál tak na hrubšiu knihu. Stačí pár na ukážku. Ale najskôr by som chcel upozorniť, že:

Zárobok na internete nie je bezpracný

Ono sa to totiž často chce tváriť tak, že vy nespravíte nič a peniaze sa k vám začnú hrnúť. To je síce možné, ale je tu háčik. Ak niečo spravíte, začnú vám naozaj prichádzať peniaze. No niečo musíte spraviť. A to je tá práca. Možno to chce nápad. Alebo si niečo o veci naštudovať. Písať. Skúsiť.

Takže ako na to?

Máte v podstate 3 cesty. Môžete ísť s "davom" a siahnuť po spôsobe zárobku, ktorý už funguje. Môžete dostať nápad a spraviť si niečo ako monopol. Tretia možnosť je pracná - pripravujete si pôdu pre budúce zárobky.

Overené spôsoby zarábania na internete

Asi najviac ľudí sa pustí do činností, ktoré už fungujú, ktoré už vyskúšali iní občania. Zárobok na internete v tomto prípade ponúka predovšetkým:

  • reklama
  • obchod
  • SEO linky
  • médiá

Chcete predávať reklamu? Potrebujete zhromaždiť ľudí. Potom môžete predávať. Napríklad si spravíte web o niečom, čo ľudí zaujíma. Napríklad ja som vytvoril web digi-foto.sk. Napísal som stovky článkov. Denne ich chodí čítať veľa ľudí. Ak pri takom článku vystavím reklamy predajcu fotoaparátov, uvidí ju veľa ľudí. To sa predajcovi oplatí a rád mi časť zo svojho zisku zaplatí za to, že tam tú reklamu môže mať. Keby tam ľudia nechodili, reklama by nemala účinnosť. Týmto spôsobom sa síce nedajú zarobiť "veľké" peniaze, ale je to príjem, ktorý vráti peniaze, ktoré investujete do výroby a prevádzky webu. Zvyčajne vám zostane aj pár korún navyše.

Obchod - tu je asi najviac možností. Môžete si vytvoriť vlastný elektronický obchod a zarábať na internete predajom tovaru, alebo služieb. Konkurencia už začína byť veľká, takže to nie je tak jednoduché, ako pred pár rokmi. Ale dá sa. Ľudia na internete nakupujú, takže ak im dáte dobrú ponuku, zarobíte.

Zárobok na internete - peniaze sa dajú sporiťAk chcete, môžete zarábať na intenrnete tak, že budete dohadzovať obchody. Nazýva sa to affiliate programy. Je to podobné, ako reklama. Na svojej stránke zobrazíte nejakú ponuku, aby ľudia šli kúpiť tovar. Napríklad na webe píšete recenziu na dobrú knihu. Na konci uvediete linku na kníhkupectvo, napríklad martinus.sk. Tá linka bude obsahovať špeciálny identifikačný kód. Keď niekto klikne a knihu si kúpi, elektronický obchod to eviduje. A obchodník vám na účet rád pošle napríklad 5% z ceny knihy. Možno si poviete - to je len pár korún mesačne. Áno. Ale nespravte to a nebudete mať nič. Z drobných pramienkov sa môže zložiť veľká rieka.

SEO linky sú trocha odbornejšia a dlhodobá vec. Musíte si najskôr vybudovať pomerne úspešný web. Potom vám občas začnú chodiť ponuky, že nejaká iná stránka by chcela mať na vašej stránke uvedený odkaz, linku. Za to vám sú ochotní zaplatiť. Ani tu nejde o veľké peniaze, ale ak to prirátate k iným zdrojom, zarábanie na internete vás možno začne baviť. Aj tu platí zákon zlatého vajca. Dajte si na web veľa takýchto platených liniek a asi o všetko prídete. Tu platí: nemajte veľké oči. Berte málo a spravte to poriadne. Priveľa liniek totiž zníži význam každej z nich. Tí čo vám platia potom prestanú, lebo to pre nich nemá zmysel.

Pri reklame na internete všeobecne mnoho ľudí skončí na vlastnej chamtivosti. Niečo zarobíte. No vy začnete chcieť viac. A hneď sa pokúsite vyžmýkať z danej možnosti maximum. Aj za cenu podvodu. A tým tú možnosť často celkom zrušíte.

Napríklad na internete sa dá zarobiť, ak ku niekomu na stránku privediete návštevníka. Zárobok je len pár centíkov. Ale ak privediete stovky návštevníkov, sú to už zaujímavé čísla. No a niektorí experti nájdu spôsob, ako vykázať, že na stránku poslali desaťtisíce ľudí. Podvedú to. Pustia na ňu nejaký automatizovaný skript, alebo požiadajú ľudí o kliknutie. Čo sa stane? Ten, kto platí za ľudí na stránke, má spravidla zrátané, koľko mu priemerne zarobí jeden návštevník. Skutočný človek. Časť z tejto ceny rád zaplatí za nového klienta. No ak mu na stránku naženiete 100 tisíc falošných návštevníkov, nezarobí nič. Iba zaplatí. Neoplatí sa mu to a celú reklamu vypne. A ste aj bez tých pár peňazí, ktoré vám systém mohol dlhodobo generovať.

Automatizovaný predaj je ďalší spôsob zarábania na internete. Máte napríklad nafotografované pekné krajinky. Umiestnite ich do niektorej databanky. Ak si v budúcnosti niekto od vás kúpi fotku, dostanete za ňu pár korún. Možno len halierov. Ale o nič sa nestaráte. Proste tam občas nejaké fotky pošlete. A občas vám príde šek. Asi nebude na vysokú sumu. Ale je to zárobok a zarobili ste ho na internete. Hlavne v čase, kedy ste robili niečo iné, alebo odpočívali.

Nové spôsoby ako na zárobok na internete

Ak opustíme overené spôsoby ako zarábať na internete, asi zbohatnete rýchlejšie a poriadne. Chce to však nápad. Nájdite niečo, čo je schopné zarobiť, vy to viete urobiť a nikto to ešte nemá. Niečo, čo chce dosť ľudí a budete v tom mať tak trocha monopol. Chce to nápad.

Neporadím ako na to. Keby som ten nápad mal, realizujem ho. Premýšľajte, možno vás napadne niečo, čo nikoho ešte nenapadlo. Za premýšľanie nič nedáte.

Médiá - rýchly spôsob zárobku na internete

Nuž a ešte tu máme médiá. Internetové noviny, časopisy, e-ziny… Zatiaľ čo redakcie papierových novín spravidla naplnia vydanie bez vážnejších problémov, internetové časopisy sú studňou bezo dna. Pociťujú trvalý hlad po obsahu. Dokonca nemusí byť ani tak kvalitný, ako "na papier". Viete písať? Píšte. Médiá po vás chňapnú.

Písať pre niekoho je jeden z najrýchlejších a pritom bezpečných spôsobov, ako zarobiť na internete. No je to zárobok jednorazový, na rozdiel od všetkých ostatných spôsobov, ako sa dá zarobiť na internete.

Niečo napíšete a asi za mesiac máte na účte pár korún. Nie veľa, ale v celkom dohľadnom čase. Písanie je platené pomerne zle. Ale ak máte voľný čas a viete písať, je určite pohodlnejšie napísať pár článkov, ako ísť niekam upratovať, alebo nosiť tovar do skladu. Na internete totiž ako autor textu asi nezarobíte viac, ako upratovačka. Skôr menej. No mnoho ľudí má zamestnanie v ktorom si môžu popri inej práci dovoliť písať. Potom to už je zaujímavé. V práci sú platení napríklad za to, že sú v službe a čakajú, či sa niečo nestane. Napríklad lekár na pohotovosti v noci. Kým sa nič nedeje, môže písať pre nejaký web o medicíne.

Viem, možno si budete ťukať na čelo - kto by už písal za 1€ či 2€ za stránku textu. Pozrite si však blogy. Denne vznikajú stovky článkov. Zadarmo. V slovenčine. Ľudia majú čas a kapacity na písanie. No mnohí si zvolia radšej písať zadarmo, ako za almužnový honorár. Inými slovami: "ak mi majú zaplatiť málo, tak to radšej nechcem nič a napíšem to inde zadarmo". Zaujímavý postoj u človeka, ktorý pôvodne chcel niečo zarobiť na internete… 

Občas hľadám autorov textov. Aj medzi blogermi. Klasický priebeh:

Záujemca o zárobok: Ahoj, potrebujem zarobiť, mohol by som pre teba písať?
Ja: Jasné, poď. Ponúkam napríklad 1€ za článok. Ak sa osvedčíš, tak čoskoro aj viac.
Záujemca o zárobok: To je málo.
Ja: Viem. Ak máš lepšiu ponuku, choď písať tam.
Záujemca o zárobok: Tak ja radšej budem ďalej písať zadarmo, ako za málo.

Na blogu napíše denne jeden článok. Nemá z toho nič (finančne). Píše na niektorý z "veľkých" blogov, takže tam nikdy nebude môcť dať reklamu. Keby si aspoň budoval vlastný web. Ale muruje web niektorého mediálneho impéria. Za dobrý pocit.

Ale to je špecifikum niektorých ľudí. Chceli by peniaze. Ale rýchlo a veľa, inak nič. Detinský, nerealistický postoj.

Jedna autorka z mnohých záujemcov to pochopila. Overila si, že moja ponuka nie je podvod a poslala mi hneď 50 článkov naraz. Sadla, napísala o tom v čom sa vyzná. A spravila to slušne. Jasné, že som jej hneď zvýšil cenu. Väčšina ľudí však má naivné predstavy. Nedávno ma pobavila jedna naivná záujemkyňa o písanie. Jej ponuka bola: chcem 20 euro za jeden krátky článok a vy musíte zaplatiť bez ohľadu na to, či ho použijete, alebo nie. Dobré, nie? Socializmus v ľuďoch stále žije.

Zarábanie na internete je pomalé

Zárobok na internete sa spravidla viaže na nejaké skúsenosti. Ak chcete začať zarábať na internete, nepočítajte s tým, že to pôjde rýchlo. Alebo samo. Bez skúseností toho veľa nezmôžete. Musíte sa učiť. Musíte budovať vlastný web, elektronický obchod, alebo fotografovať. Alebo niečo iné, čo sa dá predať. Získať znalosti, skúsenosti. Až potom, po pár mesiacoch (niekedy až rokoch) sa začnú tvoriť prvé pramienky vášho zárobku cez internet.

A práve to, že zárobok prichádza tak pomaly to mnoho ľudí proste vzdá. Nechcú čakať. A tak nedostanú nič.

Prečo sa to vlastne oplatí? Pretože zárobok o ktorom tu píšem je spravidla síce oneskorený, ale potom už nevyžaduje od vás veľa ďalšej energie. Je to podobné, ako pasívny príjem. Rozbehnutie internetových aktivít je namáhavé, chce čas, znalosti. Ale potom už stačí v kotli kúriť len s malou námahou. A voľný čas môžete venovať do iného zdroja finančného príjmu. Ten internetový zárobok však zostane.

Komentáre k článku:

  1. Zuuuuzik Január 13, 2009, 5:10 pm

    Gratulujem! Po 2 dňoch surfovania po nete som konečne objavila jasne a prehľadne napísaný článok tohto typu. Už som to chcela vzdať, pretože ponuky typu: ”10.000,- až 25.000,-” bez práce a vidina rýchleho zbohatnutia /samozrejme bez pohnutia prstom/ ma už fakt unavovali. Ďakujem za jednoduché a zrozumiteľné vysvetlenie problematiky a prajem veľa úspechov pri podnikaní na nete.
    Zuzana.

  2. macko Január 21, 2009, 10:00 pm

    Dlho som nic tak OK, necital takze drzim palce.

  3. Olga Január 27, 2009, 11:32 am

    Super článok.Aj keď ešte stále nemám jasno ako to celé zrealizovať, aby som mohla zarábať na internete. Aj tak ďakujem.

  4. tpeter Január 28, 2009, 12:37 pm

    1 Tak toto je článok ktorý som dlho hľadal. Ďakujem. To písanie by som skúsil.

  5. satiko Február 4, 2009, 3:49 pm

    skvely clanok, musim uznat, ale neviem ako vy, no ja som na nete hladal a hladal no nijaku taku stranku som poriadne nenasiel, bud to bolo pisanie zadarmo, alebo takeho zanru, ktory je mi pekne vzdialeny…
    a ešte sa bojim, že by ludia odmietli prijat clanky tak mladeho chalana…

  6. Miro Február 4, 2009, 5:02 pm

    satiko na veku nezáleží. ak vieš písať dobre, bude to ok. napíš mi na mv@mix.sk možno sa dohodneme. ja autorov hľadám.

  7. lenka Február 9, 2009, 5:45 pm

    konečne niečo zrozumitelne napísane ako pracovať na internete, teraz už aspoň viem ako to na to a ako to funguje

  8. Tado28 Február 10, 2009, 3:20 pm

    Ako sa pocitacovy analfabet /akoze ja/rozhodol trhnut nejaky ten centik na internete.Prisiel som na to ze to nebude jednoduche.To som predpokladal.Niesom ziadny mlady zabiak Bez prace niesu kolace plati aj tu.V prvom rade si zaplatim pocitacovy kurz ako na to.Pocas kurzu budem nuteny kupit si pocitac.Ked budem mat zaklady obsluhy pocitaca v malicku zacnem surfovat.Myslel som ze sa surfuje len na australskom pobrezi.Tam kde nadrzane zraloky okusuju tych nepoucitelnych surferov.No a natrafim na tento interesantny clanok ktory mi sice nepomohol.Pomoz si sam a boh ti pomoze.Ale na zaciatok ako dobra rada do mojho noveho zivota to nieje zle.Teraz uz len donutit centiky aby naskakali a realne zacinkali v mojej penazenke.Hura

  9. Olinik Február 12, 2009, 1:39 am

    Ahoj Miro!
    Pôvodne som sa dostala k tvojim stránkam kôli chudnutiu, ale vidím (vlastne čítam:-), že si sčítaný a vzdelaný snáď vo všetkom. Ale k veci: hľadáš autorov - chcem to skúsiť, myslím, že to by mi šlo, i keď potrebujem viac info od teba, o čom by to malo byť, a - potrebujem peniaze (kto ich nepotrebuje, že?) ale chcem preto niečo aj robiť. Takže, dúfam, že sa dohodneme. Budem čakať tvoju odpoveď.

  10. Miro Február 12, 2009, 10:23 am

    Olinik napísal som Ti cez majl, vďaka za ponuku.

  11. Viera Február 13, 2009, 8:21 pm

    Keďže tu diskutujete o zárobku na internete, možno mi budete vedieť niekto poradiť.
    Ja by som si chcela spraviť na internete stránku, kde by som občas ponúkla svoje ručné práce.
    Ale je to legálne, keď nemám žiadnu živnosť?
    Čo by som mala pre to urobiť, čo si vybaviť aby to bolo legálne.
    Jedná sa len občas, keď spravím nejakú ručnú prácu.
    Skúsi mi niekto poradiť? Ďakujem

  12. Olinik Február 14, 2009, 11:08 am

    Viera, myslím, že je to super nápad. Neviem ti síce poradiť, ako si spraviť stránku na internete, to hádam bude vedieť Miro, ale také niečo by som uvítala aj ja. Aj keď momentálne nemám veľa času, snáď si ho niekedy nájdem, aby som sa vrátila znova k ručným prácam. Držím palce!

  13. Viera Február 14, 2009, 7:07 pm

    Ja už stránku mám, . len sa bojím ponúknuť tovar, lebo nie som žiadna živnostníčka a neviem ako sa to.
    Na ruč. prácach sa vyžiť nedá, ani nejak veľa zarábať.
    Ja by som skúr chcela vedieť, čo musím spraviť pre to, aby som mohla práce ponúkať. Jedná sa o nejaké zdanenie.

  14. Miro Február 15, 2009, 10:49 pm

    Pokiaľ ide o drobný predaj ručných prác tak to fakt netuším ako spraviť, aby to bolo legálne. Najjednoduchšie je asi ísť sa poradiť na daňový úrad, alebo tak nejak. Živnosť by sa oplatila až keď by zisk bol vyšší, ako povinné odvody. Možno sa ozve niekto, kto poradí riešenie.

    Akurát mne intuitívne napadá, že ručné práce sú dnes vec, ktorá môže byť problémom. Rôzne dečky a iné veci sú už dnes trocha problém a je asi málo ľudí, čo by to kúpili za primeraný peniaz.

  15. drachir Február 21, 2009, 12:30 am

    Šikovné… sám si vylož môj komentár, tak ako sa má… gratulujem

  16. Olinik Február 28, 2009, 2:18 pm

    Poradí mi niekto, akým spôsobom rozšíriť reklamu na kozmetický salón? Ja môžem poskytnúť info z mojich vlastných skúseností, čo sa týka začiatkov podnikania. Díki. Olinik

  17. Miro Marec 2, 2009, 9:36 am

    Olinik asi najjednoduchšie je zriadiť si web a tam podať argumenty, prečo sa to oplatí, aby vás ľudia navštívili. Inak asi siahnuť skôr po regionálnych reklamných formátoch.

  18. Adka Marec 12, 2009, 3:50 pm

    Fajn clanok, ale affiliate a pod. moc neverim. Neverím hlavne internetovým reklamam napr. taky google. Mam dobre navstevovanu regionalnu stranku a rozne statistiky. /Naj, Toplist, Google, a vlastnu redakcnu/. A dam tam napr. Google reklamy a podla nich mam pocet zobrazeni hlavnej stranky napr. 3000 a podla google adsense tu istu stranku napr. 5000, toplist ci naj vychadza narovnako napr. 5500.Takze hned tu si ich statistiky voebec nesedia. A oni platia za preklik, co je vsak smiesnejsie preklik web co mi ma navstevost napr. 50 zobrazeni denne 20 IP /iny web/, mi zarobi viac ako ten regionalny web s napr. 600-1000 IP a 5000 zobrazeni.Hodnota kliku je vyssia na tom malom webicku.Ak mas daco ozvi sa.Na tomto webe sa mi paci hlavne styl pisania a to ze nie je prepchaty reklamami. To nechcem ani ja na svojich. O sposobe co pises ze vymena odkazov a oni ti daju nejake peniazky neviem skor som to vyuzila len na page rank. Google mi nezarobi ani tisicku Sk mesacne..O inych sposoboch neviem..

  19. Miro Marec 13, 2009, 12:00 pm

    Adka affiliate programy som skúšal a na slovensku sa veľmi neosvedčili ani mne. akože zarobia, to bezpochyby. ale málo. priestor, ktorý je affiliate reklame vyhradený sa za rovnaký zisk (často lepší) dá využiť na iné reklamné formáty. Naopak účinná affiliate je ak človek robí recenzie - to máva vyšší efekt. ale aj tu je často sporné, pre koho to je výhodné.

    Počítanie návštevnosti je vždy nepresné z rôznych technologických dôvodov. S tým nepohneme.

    A to že každý web zarobí inak to je logické. Ak je web o nejakej technológii ktorá sa dobre predáva, budú tam drahé reklamy. Ak budem písať o mačkách, nezarobím nič, lebo tých pár reklám na krmivo čo tam dostanem si nekonkuruje a klik je lacný.

    prajem veľa úspechov

  20. katka Marec 13, 2009, 10:17 pm

    Dobry vecer chcela by som sa spitat ci niekto z vas nasiel nejaku fakt dobru pracu na doma a ci by mi niekto neporadil nejaku pracu.Dakujem

  21. Miro Marec 14, 2009, 12:47 am

    Ja sa z domu živím už asi 10 rokov. Záleží na tom čo vieš. Ak vieš veľa, zarobíš si. Ak málo, bude problém. Rada: ak nemáš doma prácu, daj si ju sama - študuj, zlepšuj sa. Zarábanie cez internet či akékoľvek iné stojí na znalostiach.

  22. bleid Apríl 27, 2009, 6:44 pm

    Vie mi dakto poradiť adresu stránky kde vykupujú fotografie.
    diki!

  23. Miro Apríl 27, 2009, 10:05 pm

    fotobaniek je plno, trebárs http://dreamstime.com/ alebo http://www.123rf.com/ alebo http://www.fotobanka.cz/

  24. Paťo Máj 7, 2009, 9:57 am

    Dobrý článok, popri mojom podnikaní viac menej celý deň sedím pri počítači, sa snažím ešte niečo rozbehnúť možno aj takouto formou si privyrobiť a mať niečo navyše. No neviem odkiaľ začať a potrebujem poradiť. Času mám relatívne dosť, no impulz chýba. Poraď, ďakujem.

  25. Miro Máj 7, 2009, 10:39 am

    Paťo impulz musí prísť zvnútra, nikto ťa do žiadneho biznisu tlačiť nebude. Radím začni tým, že si postav sen, čo by si chcel v živote dosiahnuť. A podľa toho sa zariaď. Študuj čo najviac info, knihy o podnikaní a časom príde aj nápad ako na to.

  26. Andrej Máj 11, 2009, 7:37 pm

    Ahoj,

    píšeš dobre, len je smutné že keď kliknem na linku “Práca z domu” alebo “Práca na doma” v červenom bloku vľavo hore, tak komplet všetky ponuky sú jeden a ten istý ofajč - sľubujú tisíce eur, len spôsob zárobku je tajný :-).

    Chápem že je to reklama, ktorú si nevyberáš, ale tie nezmysly ktoré takto linkuješ mi nejdú dokopy s tými článkami. Možno z toho máš nejaké drobné príjmy, ale neverím že ti to stojí sa tých oklamaných ľudí, čo sa kvôli tebe na to možno nachytajú :-(.

    Držím palce, nech sa darí.
    Andrej.

  27. Miro Máj 11, 2009, 9:28 pm

    Áno, je to na zváženie, či tam tú reklamu nechať, alebo nie. Naozaj neovplyvním, aké reklamy sa tam zobrazia. Je tu však aj iný pohľad - sú tam aj reklamy, ktoré sú serióznymi ponukami. Tie reklamy sú aktuálne a tak návštevník webu na jednej strane vidí text že takto pracovať sa dá a môže si vybrať z reklám. Ak si články prečíta, verím, že nenaletí problematickým ponukám. A neverím, že ak je niekto naivný, nachytá sa “kvôli mne”. To už je žoinglovaqnie so zodpovednosťou.

  28. Andrej Máj 12, 2009, 11:20 am

    Tu sú reálne skúsenosti s tými podvodníkmi z reklamy:

    Zo samotnej web stránky sa nedozviete, o aký systém vlastne ide. Musíte sa zaregistrovať (súčasťou registrácie je samozrejme aj vyplnenie vášho telefónneho čísla), aby ste dostali “ďalšie” informácie. To vám sprístupní link na ďalšie stránky, kde sa dozviete, aký je tento systém geniálny. Ak chcete však bližšie informácie o tom, o čo vlastne ide, tak si musíte kúpiť Rozhodovací balíček za 590 Sk. Od tohto času dostanete osobného poradcu, ktorý vás bude kontaktovať - ako inak - telefonicky.

    V balíčku majú byť informácie o systéme s video prezentáciou. Všetko čo však dostanete sú materiály o tom, aký je to geniálny systém. Dalo sa však vydedukovať, že ide o online obchod. Vo video prezentácií vás vyzvú, aby ste kontaktovali svojho poradcu pre ďalšie kroky.

    Od neho sa dozviete, že tie skutočné ďalšie informácie sú v balíčku za 6390 Sk.

    Nuž čo, človek je tvor zvedavý, tak si dotyčný objednal aj tento balíček…

    Tentoraz sa naozaj dozvedel všetko: V balíču sú tri pixle s práškom na chudnutie Herbalife. Ide o zázračný výrobok bez jo-jo efektu. Taktiež dostanete aj najčastejšie otázky a odpovede, vďaka ktorým “súhlas zákazníka máte istý”. Ale tu balíčky nekončia…

    Máte sami užívať výrobky v balíčku - liek na všetko musíte vyskúšať pred tým, ako ho začnete predávať.

    A ak si kúpite balíček za 30 000 Sk, tak zarobíte nie 25%, ale 50% z každého obchodu. A ak za 120 000, tak získate navyše 25% z každého vami zaregistrovaného predajcu…

    Tu sa človek píšuci članok spamätal a jediné, čo chcel je vrátiť peniaze. Začal teda dávať inzeráty po Internete a letáky po meste s heslom “Schudnite!”, ale bez zárobku.

    Osobný poradca mu však odmietol prezradiť podmienky vystúpenia z “organizácie” (nazvyte si to ako chcete). Vybral sa teda do distribučného centra, spísal rezignáciu, navštívil notára a poslal pár papierov do Strassburgu. Na základe zmluvy mu bola vrátená časť peňazí za balík.

  29. marcela Máj 22, 2009, 12:32 pm

    Miro, vidim ze si sikovny a podarilo sa Ti na Tvoju stranku dotiahnut vela navstevnikov. WELL DONE! :-)

    Ja mam tiez vlastny web, vytvorila som si ho sama. Prevadzkujem salon a stale robim aj manazerku v sukromnej firme. Velmi rada by som pre Teba pisala, pretoze sa v blizkej dome chystam na matersku a salon sa len rozbieha tak by som rada naplnila vzniknuty volny cas. Tiez komunikujem s jednou firmou o umiestneni ich linku na mojej web stranke. Napad si mi vnukol Ty. Dakujem.

  30. Miro Máj 22, 2009, 7:56 pm

    marcela vďaka, poslal som odpoveď e-mailom. inak držím palce.

  31. muška Máj 27, 2009, 12:48 pm

    Ahoj, pekný článok, práca na internete ma veľmi zaujíma, chcela by som si otvoriť vlastný web, len neviem ako na to. Určite by som potrebovala dajaké znalosti, ako si ho vytvoriť, alebo to zveriť profesionálovi, ale aj tak by mi bolo bližšie, keby som si ho vytvorila sama. Sú dajaké knihy, alebo kurzy ako na to?

  32. Miro Máj 27, 2009, 1:21 pm

    Jasné, všade je nepreberné množstvo informácií ako robiť web. Trebárs aj na mojom webe http://www.tvorba-webu.sk/

  33. haralld Jún 5, 2009, 9:26 pm

    klobuk dole, vase clanky su naozaj o niecom a su hlavne zrozumitelne pre siroku skalu citatelov, pokracujte a budeme vas citat

  34. Miro Jún 6, 2009, 3:44 pm

    haralld ďakujem vám za milé a motivujúce slová

  35. vlko32 Jún 18, 2009, 6:24 pm

    skutočne článok, ktorý má hlavu aj pätu a je zrozumiteľný aj pre lajka !
    Ale chcem ísť do detailov…Umožním niekomu zarobiť, (t.j. vďaka svojmu odkazu na mojej stránke ,dotyčný dostane objednávku, v hodnote cca 1400 EUR ) ako mať záruku,že mi bude vyplatená provízia ? Alebo musím ísť cestou, kde budem spokojný s maržou ,za možnosť umiestniť si na mojej stránke, dotyčného reklamný odkaz? snáď ma niekto pochopil : )

  36. AmyF Jún 22, 2009, 11:48 am

    Neviete niekto, kde by som našla spomínanú prácu písanie článkov za odmenu? Pozerala som na viacero stránok, ale žiadna nechcela ani len prispievateľa článkov.

  37. Miro Jún 22, 2009, 11:59 am

    AmyF začni od seba. Urči témy, v ktorých sa vyznáš a o ktorých vieš napísať zaujímavo. Potom hľadaj internetové časopisy ktoré vydávajú pravidelný obsah a pošli im ukážky svojej práce. Kvalitný autor sa uchytí vždy. Trtebárs ak vieš písať o športe, športovom stravovaní, suplementácii, myslím, že weby ako sportujeme.sk by určite mali záujem. o počítačoch zas web ako zive.sk a podobne. ale musí to začať kvalitou. aj ja občas hľadám autorov a je veľmi časté to, že sa ozve autor, ktorý chce si chce zarábať cez internet. On ale myslí na svoj zárobok, nie na to, čo by ponúkol. ak požiadam o ukážku, nemá nič, musel by napísať… a to sa mu nechce zadarmo. prípadne pošle 5 viet, akože ukážka článku. je celkom jasné, že takýto človek nemá žiadnu šancu privyrobiť si písaním.

    pokiaľ ale hľadáš niekoho, kto by mal záujem o prispievanie článkami zadarmo, určite mi napíš (mv@mix.sk) o čom by ťa bavilo písať. na veľa tém priestor vytvoriť viem.

  38. Inka Jún 25, 2009, 11:55 am

    Super článok! tieš by som chcela začať zarábať na nete ale ešte nemám ktovie aké veľké skôsenosti na nete ale sa snažím a čítam a čítam :o) všetko možné čo by mi pomohlo a z čoho by som sa mohla naučiť niečo nové. Ja som si myslela, že prácu cez net je lahké si nájsť :o) ale už som prišla na to, že to tak neni, ale sa nevzdávam a sa pokúšam. Zatial to neni nič extra ale predsa občas čosi sa mi podarý zarobiť aj keď to nie je vela ale predsa čosi. Času mám aj na rozdávanie a tak rada strávim ja čas pred PC ak mi zato ešte aj čosi zaplatia. Našťastie mám vela známich čo sú zaneprázdnený a tak už vedie, že ak potrebuju niečo spraviť na nete tak im stačí ak mi napíšu a ja to zariadim :-) ale aj fotím krajinky a tak všeličo, čo sa mi trošku zapáči len som ešte nenašla taku dobrú stránku kde by mi dobre platily za fotky ale mám niečo slabšie zatial, a ak najdem niečo lepšie tak samozrejme pôjdem tam:o)
    Ale vráti sa k tomuto článku, určite sa mi všetko zýde čo som tu prečítala a zato velmi pekne dakujem a prajem vela úspechou v živote. s pozdravom Ingrid.

  39. Lehocky Jún 30, 2009, 3:44 pm

    Čao Miro!
    mňa skôr zaujímajú tvorby videoklipov z fotiek,či zo surových videí.
    Mám už spravené niekoľko, ale celkom sú to o mojej rodine či o mojej aute, samozrejme amatérske. Síce sme natočili s manželkou 1 svadbu /pre kamoša/čo sa podarilo pekne dať do kopy , ale odvtedy nič. Nemám vlastnú webovú stránku, ani neviem ako na to, že sa platí za to či nie. Aby som tam mohol publikovať videá. Som teraz nezamestnaný, zišli sa my nijaké peniažky. Radi by sme zostrihávali videá aj niekomu inému. /mal by som na to čas/ Ako treba postupovať? Či má to význam?
    Ďakujem

  40. Miro Jún 30, 2009, 4:11 pm

    Podľa mojich skúseností si ľudia dnes svadby točia sami a o takúto službu asi záujem mať nebudú. Ak, tak skôr ako komplexná služba, čiže aj s točením. Problém bude nájsť zakázky - konkurencie je veľa. Každopádne ako nápad na podnikanie to iste nie je zlé. Len sa obávam, že pri malej cene sa vám to neoplatí a veľa za to málokto bude ochotný zaplatiť, hlavne ak nemáte iné referencie, ktoré by poukazovali, že takú prácu dokážete spraviť v profesionálnej kvalite. Amatérsku má zvyčajne každá rodina k dispozícii v podobe priľahlých študákov a známych.

  41. Lehocky Jún 30, 2009, 10:03 pm

    Áno, jasné, ale nejde o svadbu. Myslel som aj na také veci podobné ako napr. upútavka / mám vybratú hudbu, a podla hudby zostrihám natočené video/
    Ukážka: http://www.youtube.com/watch?v=fL7QJndCkTw

  42. kristof Júl 6, 2009, 11:15 am

    Ahoj Miro,musím ti povedať, že ma veľmi zaujal tento článok a rád by som niekde písal články keďže mám strašne veľa času ale po dvoch dňoch hľadania som ešte nenašiel ani jednu normálnu stránku.Už ma dosť unavuje prezeranie si stránok typu “zarobte si a nič pri tom nerobte”.Tiež veľmi rád fotím a mám tých umeleckých fotiek krajín doma pekne veľa no neviem o žiadnej stránke na ktorej by som mohol predávať moje fotky.Zo zarábaním na internete ešte nemám bohvie aké skúsenosti no keďže mám tak veľa volného času chcel by som ho využiť na to čo ma baví a ešte si pri tom privyrobiť.

  43. Miro Júl 6, 2009, 11:20 am

    kristof no treba vedieť tému o čom vieš písať, niečo napísať a potom to posielať redakciám s otázkou, či majú záujem. kvalitné články sa asi podarí umiestniť ľahko. no a pokiaľ ide o to kde predávať fotky, tak len v tejto diskusii som 27 apríla 2009 dával linky. treba čítať a hľadať príležitosti.

  44. melania Júl 14, 2009, 8:51 pm

    Zaslúžil by si si medailu,milý Mirko,lebo dokážeš otvárať oči zaslepeným a veru je nás hromada.Nechcem síce otvárať svoju dušu,ale tým ,že som preplávala tvojím článkom,vyhla som sa najmenej trom nepremysleným krokom a teda aj určitej finančnej strate.Som ti zaviazaná a mohla by som sa ti odmeniť napísaním nejakého článku zadarmo.Ak teda budeš súhlasiť,daj mi vedieť.

  45. Miro Júl 14, 2009, 10:12 pm

    melania tak to je veľmi nezvyklá a milá ponuka, vážim si už len ten Tvoj prístup. Samozrejme, veľmi rád prevezmem milý darček v podobe článku - akosi tuším, že bude o skúsenostiach. To sú najcennejšie informácie, ktoré môžu pomôcť aj druhým aby sa naučili odhadnúť, ako tieto veci fungujú. Poteším sa, ak sa mi ozveš. Ďakujem.

  46. Hegemon Júl 29, 2009, 7:51 pm

    Veľmi zaujímavý článok, je tu naozaj dosť vecí k danej problematike a nie je to článok kde sa píše iba o bux.to, klikacka a podobne. Ja osobne už rozbieham na internete jeden projekt, uvidíme ako bude fungovať a taktiež po tomto článku asi začnem písať nejaký ten článok. Každý zdroj príjmu je dobrý a to nie ešte keď píšeš o niečom čomu rozumieš a čo ťa baví. Taktiež sa v danej oblasti takto zdokonaluješ a sebarealizuješ. Takže naozaj veľmi dobrý a poučný článok, môžem sa spýtať, toto je tvoj web? ak hej narazil somuž na tvoj druhý web a to už je čo povedať. Držím ti palce, takéto články ľudí zaujímajú.

  47. Miro Júl 29, 2009, 7:56 pm

    Hegemon vďaka

  48. ZDENA Júl 30, 2009, 4:34 pm

    Ahoj Andrej, ak dobre čítam, nikto nereagoval na tvoje skúsenosti, ktoré uvádzaš v májovom príspevku. Teraz to robím ja a musím sa ti poďakovať, lebo konečne viem o čom to je. Často som čítala tú ponuku a mala som nutkanie objednať si ten balíček, neurobila som tak, a vďaka tvojmu článku už ani neurobím. Keby sa našlo viac takých ľudí, ktorí by sa podelili so svojimi negatívnymi skúsenosťami, mnoho iných by ušetrili od sklamania

  49. eric August 6, 2009, 9:35 pm

    Hmm je to tu fakt super vysvetlene ale co je horsie je ze uz viem ze na internete zarabat urcite nebudem…

  50. vlaskol August 11, 2009, 6:26 pm

    Dobrý deň, mala by som záujem o písanie článkov a príspevkov . Môžete mi poradiť, kde a ako začať? Ďakujem.

  51. Miro August 11, 2009, 8:37 pm

    Treba hľadať po weboch čo vydávajú články na témy, ktoré vás bavia. niektoré weby ponúkajú za to potom honorár.

  52. tonik September 3, 2009, 7:01 pm

    dobre

  53. Jana PO Október 1, 2009, 1:03 pm

    chcem sa spytat, ze co hovorite na affiliate programy ? vcelku ma to aj zaujalo, ze po zaregistrovani dostanem vlastny web. Co myslite ?dakujem

  54. Miro Október 1, 2009, 3:49 pm

    Affiliate program je reálna forma podnikania. Na slovensku sa však treba pripraviť na malé až mizerné zárobky. je treba vynaložiť dosť veľa energie na to, aby ste vytvorili zaujímavú a dôveryhodnú stránku. potom jej návštevníci možno kliknú na reklamu a ak niečo kúpia, potom dostanete nejaké malé percento z predaja. je to fajn ak už máte web s veľkou návštevnosťou. ale ak ho máte, sú efektívnejšie formy, ako na tom zarobiť - reklama. affiliate program treba vyskúšať. pár týždňov a človek má jasno. ja sám som skúšal niekoľko známych webov a efekt je dosť nízky.

  55. katulienka Október 2, 2009, 2:51 pm

    mala by som zaujem o tuto pracu,ale ako zacat?

  56. barty Október 5, 2009, 12:28 pm

    Ahoj Miro… chcel by som ale poradit v jednej veci..chcem najst sposob ako vydat tlacovu spravu zadarmo a nie cez vseliake spekulantske firmy , ktore zato beru peniaze..Viem, ze sa to da urobit aj zdarma, len sa neviem dopatrat k tomu,ze ako..nevies mi poradit?..vopred vdaka

  57. Miro Október 5, 2009, 1:13 pm

    barty ak je tlačová správa zaujímavá a atraktívna, treba ju rozoslať médiám.

  58. filip Október 14, 2009, 4:20 pm

    ahoj tvoj clanok ma zaujal a chcel by som pre teba pisat myslim,ze by mi to celkom slo..budem rad ked sa mi ozves..

  59. jara Október 19, 2009, 1:13 pm

    Dobrý článok, veľmi mi pomohol zorientovať sa v tejto problematike a májový príspevok od Andreja ma zachránil pred neuváženým krokom. Už som bol odhodlaný objednať “Rozhodovací balíček” ale po Andrejovom článku som si to rozmyslel. Ďakujem. Dobrá práca.

  60. jara Október 19, 2009, 1:17 pm

    Andrej, ďakujem, skutočne poučný príspevok

  61. Jaqroslav Október 21, 2009, 11:04 am

    Ch jaj ANDREJ. Čo si to ty porobil. Veď tá práca z domu je úplne normálny obchod.m Všetci píšte ako Vám Andrej pomohol, ale absolútne neviete o čo ide. Herbalife je jenda z naj MLM firiem na svete. Tak čo tu trepete keĎ ste to nikdy nerobili. Ja msom tomu neveril. ˇano. Rozhodovací balíček je síce zavádzajúci. Potom som si tak isto musel za nejakách 172 eur objednať Ďaľší. A potom sa 1300 EUR som si objednal. Balík s produktami. A prečo? aby som mal čo predať vy nechápavci. Však vy ste andreja absolútne nepochopili o čom písal. Ako chcete robiť internetový obchod keĎ nemáte čo predať. najprv je treba investovať do produktov aby ste mohli potom zákazníkovi poslať ten produkt aby so mal do 5 dní a nie aby ste ho objednali až kým ho bude chcieť on. kým ho dostane tak už aj umrie. Spametajte sa čo píšete. Všetci čo ste odmietli spoluprácu v herbalife sa môžete akurát hambiť za svoje ďakovné listy. Ide o seriózny obchod cez internet. A ak sa to niekomu nepáči tak nech je ticho. lebo všetci si myslíte že len Musíte dávať peniaze . Ale každý rozpráva do vetra o prvých týždňoch kedy výdavky prevyšujú príjmy. Ale čo potom ak sa to rozbehne. Čo potom . zdá sa vám blbé investovať 50000SKK a zarobiť 100000SKK?? Kto nechce nemusí. Ale nepíšte prosím to tom aké je to zlé, keĎ ani netušíte o čo ide. Ste ĺudia odsúdení na zánik. Len preto, lebo rozmýšľate nad tým kde je čo najhoršie. A preto je svet tram kde je. Ja som som Herbalifu veril. Aj keď nie veľmi dobre. Skôr som dúfal. No teraz môžem, povedať, že som spravil najlepší krok v živote. A kým si vy budete vyberať, ja už sa bude usmievať. prajem vám aby sa Vám tá lepšia voľba vydarila aspoň tak ako mne ten pochybný herbalife, ktorí len klame ľudí.

    S pozdravom: JARO

  62. Luka November 22, 2009, 7:08 pm

    Ahojte, pekný článok. Slovensko je malý trh, takže kto vie anglicky alebo iný svetový jazyk dosiahne vačší zisk. Príklad zakladatelia google alebo youtube. Vsetci z USA a študenti.

    Este k Herbalife - je to len pre tých čo vedia predávať, môžte si pozrieť a prečítať zopár videí a článkov, ako to predať ľuďom. Samozrejme treba poznamenať, že to nieje “Zarobok cez internet”. Keď neviete predávať tak sa do toho ani nepúštajte.

  63. Tina Január 27, 2010, 6:21 pm

    Ahoj Miro,

    prave som si docitala Tvoju knizku “Ako dosiahnut uspech” a chcela by som Ti vyslovit velke uznanie a samozrejme aj vdaku, lebo zmenila moj zivot od zakladov- vdaka nej som prestala vzlykat nad sunkami na bruchu prezuvajuc cokoladku a zacala som cvicit ,rozumne sa stravovat a prestala som fajcit :) Ako si tam sam par krat uviedol, niektore rady su “Ako z pomocnej skoly”, ale boli to rady, o ktorych logicky vsetci vieme, ale uplne nelogicky ich neaplikujeme na svoj zivot. Az ked som to videla napisane cierne na bielom, az vtedy mi blikla ziarovka nad hlavou:)
    Dakujem a prajem pekny zvysok dna a vela uspechov.

    Martina

  64. Miro Január 28, 2010, 12:00 am

    Dakujem za milé slová.

  65. Soňa Február 19, 2010, 2:44 pm

    pomohol by mi niekto ako to mam spravit tak trosku tomu nerozumiem:D

  66. Miro Február 19, 2010, 9:17 pm

    Soňa ak môžeš, najlepšie je trocha sa vzdelať o veciach do ktorých sa chceš pustiť. Viem, zarábanie cez internet vyzerá ľahko, ale často vyžaduje okrem nápadu aj znalosti. Je výhodné, ak je človek sebestačný.

  67. Tommy Február 21, 2010, 3:25 pm

    Ahoj, (Zdravím) :-) Celkom ma zaujal ten článok o zarábaní prostredníctvom internetu, i keď niektoré veci ako click na reklami má už svoju tradíciu na webe a dosť širokú konkurenciu. Vzhľadom na to, že niektoré weby sú zradné, tak tomu ani neverím, ak môžem teda apelovať na článok, tak by som teda v prvom rade chcel pogratulovať k predmetu článku a štylistickej stránke, veľmi pekné :-) V druhom rade by som sa chcel opýtať, či je to ešte relatívne aktuálne (písanie blogu, resp. písanie článkov na tému zatiaľ mne neznámu, ale predpokladám, že by to malo byť asi niečo reklamné, či ekonomickejšieho charakteru, na koľko je to marketingový ťah toto všetko :-) Ak by to bolo aktuálne, prosím informuj ma, mal by som reálny záujem… teda aspoň to skúsiť, kedže za to nič človek nedá a má tu možnosť angažovať sa niekde ;) Ďakujem

  68. Miro Február 21, 2010, 10:10 pm

    Tommy no zadarmo ti nikto nič nedá, ani nečakaj, že ti niekto prinesie ponuky. Ak máš nápad o čom písať a vieš to, tak sa na tom niečo zarobiť dá.

  69. zaza Marec 2, 2010, 8:03 pm

    Ahoj! Celá táto problematika zarábanie peňazí cez internet je zaujímavá a podnetná. Až tak podnetná, že by som mala záujem nejaké svoje skúsenosti z oblasti zdravotníctva, resp. starostlivosti o paientov dať na ,,papier”. Určite by tam boli podnety ako sa dať a nedať manipulovať farmaceutickými firmami a reklamami. Len či to niekoho zaujíma?

  70. Miro Marec 3, 2010, 10:17 am

    zaza na tieto témy sú napísané viaceré bestsellery. ak to spravíš dobre, verím, že to môže byť úspešný projekt.

  71. maja Marec 23, 2010, 10:27 am

    zaza, tak mna by take nieco urcite zaujimalo! tiez si myslim, ze to moze byt dobre.

  72. Marcela Apríl 16, 2010, 2:14 pm

    Pekný deň.
    Patrí vám veľká vdaka za tento článok.Už dlhšie zháňam informácie o predaji cez internet a stále to bolo len klikanie a pod.
    chcem začať s predajom cez internet aby som si trochu privyrobila popri Materskej dovolenke. Potešilo ma hlavne že sa v ňom píše o sume(teda aspoň približnej) koľko pýtať.:)To bol môj hlavný problém,pretože som nechcela hned na začiatok zapýtať veľa aby som mala aspoň niečo.A v tom je svätá pravda že radšej pomaly a dlho ako rýchlo a krátko.prajem vám všetko dobré.Marcela

  73. majo Júl 4, 2010, 11:25 pm

    Veľmi inšpirujúce postrehy si sem dal. Navyše som si uvedomil, že veľmi rád píšem hodnotiace správy, návrhy riešení, závery a podobne, tak prečo to neskúsiť aj takto cez net, keď mi to zaberie naozaj málo času a môžem na tom aspon niečo zarobiť. Len potrebujem radu, komu sa mám ozvať, že by som chcel takéto niečo robiť.

  74. Marek Júl 20, 2010, 12:07 pm

    Veľmi zaujímavý článok . Určite ma uviedol do reality . Mám dosť už tých vymyslených ponúk za 10000 € ,ktoré ponúkajú niektoré firmy .
    Konečne niekto kto neverí na zázraky … naozaj super ..

  75. Monika August 31, 2010, 3:12 pm

    Skvelý článok, ďakujem. Mnoho som sa z neho dozvedela. Ale mám ešte otázku:
    Práve si plánujem vytvoriť svoju webovú stránku o ručných prácach (svojom koníčku). Rada by som na nej uverejňovala reklamy, aby mi to krylo aspoň náklady na prevádzkovanie stránky. POTREBUJEM NA TO ŽIVNOSŤ - na šírenie reklamy?
    Vďaka.

  76. Miro Veselý August 31, 2010, 9:19 pm

    Monika dobrá otázka. Zarábanie cez intrnet pomocou reklamy je predaj služieb, takže na to treba živnosť. Tým pádom sa to oplatí až pri väčších weboch, alebo ak robíte aj iné podnikateľské aktivity.

    Google Adwords sídli v EÚ (firma je z USA, ale pobočka je v EÚ) a tak musí byť človek navyše aj platcom DPH, aj keď len v špeciálnom režime.

    Zarábanie cez internet sa teda riadi rovnakými zákonmi, ako každé iné zarábanie. Kuk na zákon o dani z príjmov. Ak príjem je pravidelný, je to normálny obchod. A to sa nedá robiť bez papierov. Štát chce dane.

    Druhá vec je, že dosť ľudí prevádzkuje tieto služby bez živnosti, proste reklamný systém im občas pošle nejaké peniaze na účet. Osobne by som to neriskoval.

  77. Monika September 3, 2010, 9:19 am

    Ďakujem pekne!

Pridajte komentár...



História koučingu
Koučing sa pôvodne využíval v športe. Neskôr sa ukázalo, že rovnaké princípy ako pri športovom...

Kouč – kto to je?
Kouč je označenie pre človeka, ktorý vykonáva koučing. Aj keď koučovanie je v princípe pomerne...

Koučing – čo to je?
Za koučing sa označuje metóda, akou sa zlepšujú schopnosti a zručnosti u zamestnancov. V rozšírenom...

Osobný a manažérsky koučing
Koučing je slovo prevzaté z angličtiny. Coach (kouč) znamená tréner, inštruktor, súkromný učiteľ. Coaching je...

Po rodičovskej dovolenke na úrad práce
Ak mamička po skončení rodičovskej dovolenky nemá prácu alebo ju zo zamestnania obratom prepustili, môže...

Deti-ako.sk: tehotenstvo, pôrod, bäbätko...
Chudnutie, obezita, diéta
Ako dosiahnuť úspech?
Svadobné tipy, svadba
Reality, pozemky, byty
Digitálne fotoaparáty, fotografia
Alkohol, výpočet alkoholu v krvi, protialkoholické liečenie
Probiotiká a chudnutie
Svetelná reklama, nápisy na budovách

TOPlist